Blondinbella, Stinalee, kenza!

Jag har funderar länge på varför jag läser folks bloggar? Är det mer än ett tidsfördriv? Jag läser dom "stora" bloggarna så dom Blondinbella, Stinalee och Kenzas bloggar. Men jag läser även mina vänner bloggar och folk som jag inte känner som troligtvis inte har så där jätte många läsare. Mest för att det är roligt och intressant och se hur folk lever sina liv.

Jag vet inte hur många gånger jag har skakat på huvudet åt blondinbellas inlägg, om kändis premiärer, tv program och modereportage. Men ändå läser jag den varje dag? Varför? Det är ett mysterium. Blondinbella har ju verkligen tagit hela "kändis" grejen på allvar. Hon gör ALLT för att synas och för att skapa sig ett namn. Självklart går det bra för henne och var många människor som är avundsjuka på henne för det. Det är tråkigt att folk ska vara så avundsjuka att dom kastar glasflaskor efter henne och om inte värre misshandlar en av henne bästa kompisar på grund av att han är hennes vän. Så mycket ont har hon väl ändå inte skapat?

Om man jämför Stinalee som inte bor i Stockholm som inte är med i alla tv program eller tidningar så läser jag hellre hennes blogg för där kan man iaf sätta sig in i hennes vardag. Även fast hon är minst lika ytlig och utseende fixerad så är hon ändå mer nere på jorden. Eller hur?

Jag vet inte vad jag försöker säga med detta inlägget, men troligtvis att det är konstigt att folk är så avundsjuka och att dom inte kan glädas åt andras framgång.


Kommentarer
Postat av: majan

Sv: Nej inte än.

2008-07-09 @ 10:08:10
URL: http://majan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0