Måne och Sol!

Det är sjukt, mamma kommenterade just mitt förra inlägg och då fick jag ett leende på läpparna. När jag var liten sjöng mamma en psalm för mig! Jag kommer inte från en tokkristen familj om ni tror det, kyrkan går man när någon döps, gifter, konfirmerad eller när någon begravs. Så mycket har jag varit i kyrkan. Men när jag var liten så var min favorit låt "Måne och Sol" Det är ju inte normalt.. Vad gjorde ni med mig egentligen mamma? Och läs bara texten det är ju en tokkristen text. Mamma mamma..

Måne och sol
Måne och sol, vatten och vind och blommor och barn skapade Gud.
Himmel och jord, allting är hans.
Herren vår Gud vill vi tacka.
Herre, vi tackar dig. Herre, vi prisar dig.
Herre, vi sjunger ditt heliga namn.
Jesus, Guds Son, levde och dog, för alla, för oss, lever idag.
Ja, han är här, ja, han är här.
Herren vår Gud vill vi tacka.
Herre, vi tackar dig. Herre, vi prisar dig.
Herre, vi sjunger ditt heliga namn.
Anden, vår tröst, levande varm och helig och stark, talar om Gud.
Stöder och bär dag efter dag.
Herren vår Gud vill vi tacka.
Herre, vi tackar dig. Herre, vi prisar dig.
Herre, vi sjunger ditt heliga namn.


Kommentarer
Postat av: Mamma Tina

heheh

2008-07-10 @ 11:50:14
Postat av: Anna

Haha håller med, men jag handlar inte så mycket och bara saker jag vet jag behöver..och väskor kan man ju inte få för mycket av ;P

2008-07-10 @ 14:12:10
URL: http://annasaraolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0