Helgen.

Helgen har varit bra, inte gjort något speciellt men ändå hunnit med en massa.

Fredag:  Efter jobbet åkte vi till Vårgårda för att träffa Hanna och Jonas, vi begav oss till Vårgårda flygfält. Kollade när bilar körde fram och tillbaka över flygfältet. Mindre roligt helt enkelt. Speciellt när det regnade och ingen körde speciellt bra. Träffade dock en gammal klasskompis som även är min fösta pojkvän. Min dagmamma var hans mormor. Det var roligt och träffa honom han har precis blivit pappa. Roligt. Efter vi hade kollat en stund åkte vi till Nyfiken som inte är nyfiken längre utan heter något annat som ja inte kommer på vad det heter och åt mat. Riktigt gott var det, och vinet var också jätte gott!

Lördag: Jag plockade ordning lite hemma, grejade och städad min klädkammare! Duktig. Andreas skulle passa Jojo så Anders kom med henne vid ett tiden. Hon är söt Jojo, men det märks att hon är en valp. Bus hela tiden! Jag begav mig till Vårgårda och träffade Tove innan hon skulle bege sig till Danmark på festival och sedan direkt vidare till Norge för att jobba. Det var roligt att träffa Tove, hon och jag har varit bästisar sen förskolan och det är alltid lika roligt att träffa henne fast vi har växt i från varandra dom senaste åren. Efter mitt besök hos familjen Andersson så begav jag mig till Sine för att fira Jeanette som hade fyllt 50år, massa god mat och trevligsällskap. Andreas var hemma och passade Jojo.

Söndag: Vi åkte in till stan för att handla mat och olja och filter till min bil. Storhandlade även på Willys. När vi var i affären ringde Hanna och frågade om vi dom kunde komma förbi på våran numera traditionella söndagsmiddag! ;) Andreas och jag lagade Helgrillade whiskyrökt fläskfilé potatisgratäng, sås och sallad. Kanongott!



Tidigt i morses gick strömmen, det har tokblåst och regnat hela natten det håller fortfarande på. Som tur var vaknade Andreas av att telefonen pep och märkte att strömmen hade gått. Annars hade vi sovit ännu. I dag är det en sådan dag som man  bara vill ligga hemma i soffan och kolla på film. En riktigt höstdag, men i mitten av veckan kommer värmen säger dom. Hoppas verkligen det!


None


 


Kommentarer
Postat av: Jonna

Haha okej. Men jag är avis på ditt hår =)

Ja det är väl ingen som vill vara hemma i kalla sverige. Ska bli så himla skönt att komma iväg. Jag börjar få resfeber..hjääälp!! När kommer du in på msn?=)

2008-06-30 @ 09:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0