Framtiden?

Livet är märkligt, jag pratade precis med min kära vän R det är en klok man. Han får mig alltid att tänka ett steg längre. Det är i och för sig bra. Vi borde prata oftare jag borde tänka en gång extra jämt.

Vi pratade i alla fall om framtiden, vad vill jag med mitt liv? Jag vill skaffa familj, leva lyckligt och bli gamal med Andreas. Uppfostra mina barn här i Mjöshult  och låta dom få en jätte bra uppväxt.(nej mamma jag är inte gravid) Sen vill jag utväklas som människa och inom mitt jobb. Jag tror inte jag vill jobba i butik resten av mitt liv. Även fast jag gillar mitt jobb så är det inte det jag vill göra resten av mitt liv. Säljare är något jag vill bli. Jag ska sälja som tusan!

Men frågan är vad har alla andra 22 åriga tjejer för framtidsdröm?
Vill dom åka runt i Asien, se världen med en ryggsäck på ryggen? VIll dom jobba sig upp innan dom startar en familj? Vill dom ens ha barn?  VIll dom vara ute på krogen 3 dagar i veckan?

Det jag vill säga är nog egentligen bara att jag trivs med mitt liv, även fast jag får konstiga och även elaka komentarer om hur jag har valt att leva mitt liv. Jag älskar Andreas, jag har mina vänner och jag vill inte springa ner dörrana på stadens klubbar!

Konstigt blogginlägg. Men Herr R lyckas alltid få ut något i våra samtal.



Vårat hus. Här bor vi bra!




Kommentarer
Postat av: Robban

Väl skrivit min vän! Vi får se till att ta en kopp kaffe snart igen ;P

2009-02-11 @ 22:24:21
Postat av: Jenny

Ingen annan kan leva ditt liv... Skit i dom som kommenterar så! Dom är bara avundsjuka över att du mår bra och över att du har det du har.

Love you!



//J

2009-02-12 @ 11:42:33
Postat av: sofia

du är inte ensam emma! här är en till som föredrar lugn framför krog flera gånger i veckan. hellre nångång ibland så det blir mer minnesvärt ;-)



kramis!

2009-02-15 @ 19:32:32
URL: http://sofiasjunfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0