Saker som stör mig!

Den senaste tiden har några speciella frågor gnagt i huvudet på mig, det kan bero på att mycket händer runt om kring mig för tillfället. Jag irriterar mig på det mesta, några saker tänkte jag fråga er om ni vet om varför man egentligen gör så här?

Varför står man och glor in i en butik med händerna kupade runt ansiktet så man verkligen ser rakt in, man ska även stå i dörren och tok stirra? Varför kan man inte gå in och kolla? Det är ju gratis? Det gör inte ont? Och det tar lika långt tid som att stå och tokglo rakt in i butiken!!

Får man ta in hundar i butiker?

Varför slickar alla barn som är lika långa som en kassadisk på kanten  på disken? Smakar den gott?

Är det verkligen så svårt att veta om man ska ha påse eller inte? Samma sak gäller kvittona, ska den ligga i påsen eller i plåboken? Eller ska vi gå Crazy och slänga det?

Varför parkerar folk innan dom ska svänga? Finns det bilar som inte går att svänga om man kör fortare än 10km?

Varför blinkar inte folk ut ur rondeller?

Varför kan man inte lägga pinnen på bandet när man plockat upp alla sin varor när man handlar på ICA? Är det så jobbigt?

Vet folk som är över 65 att priserna förändras? Att mjölken inte kommer på glasflaska till dörren och att almenackorna förändras? Hur mycket kan det göra att dom bytt bort lingorna till hallon på allmenackan??

Gud va sur jag låter, fy bubblas!
Men jag irriterar mig!

Emma

Kommentarer
Postat av: Cilla

Emma vi e nog ganska lika, det där låter typ som en in blick i min lilla kaos värld!

2009-01-28 @ 22:19:46
URL: http://cillamia.blogg.se/
Postat av: Jens

...och hur svårt är det egentligen att plocka upp plånboken från bottenskrapet i din fjällrävenryggsäck medan du väntar i kön och inte när det redan är din tur?



...och hur kommer det sig att du måste fråga om jag jobbar här, fast du ser att jag går i kläder med företagets logga och prismärker varor?



...och varför är livets stora fråga helt plötsligt huruvida du vill ha din pocketbok inslagen i ett paket eller inte? Under tiden du funderar hinner jag göra det!



Emma, jag känner med dig!

2009-01-29 @ 09:28:29
Postat av: majan

haha, såna saker funderar jag också på och irriterar mig enormt.

2009-01-29 @ 15:00:58
URL: http://majan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0