Checka Emma med kärringnamnet

I dag kom det in en farbror till butiken, han brukar vara här och handla i bland. Han pratar långsamt och tittar ovanför sina glasögon. Han vägrar att inse att han köper fel bläckpatron till sin skrivare och ringer sedan ner och klagar på att den är fel. Han är väl så där 80 + och tycker att jag är en check tjej det har han sagt förut, men i dag var han tveksam. På min hand står det nämligen 2666204 ett artikelnummer på en plastficka, han trodde jag hade tatuerat mig. Tatueringar är nämligen svåra att få bort det tar lång tid att göra dom, det är även  dyrt  och svåra att ta bort. Men när jag berättade att det var enbart skrivit med bläckpenna så var jag lika check igen.  Han avslutade vårat samtal med något så trevligt som..
" Emma.... Du är check du... men Emma... Det var ett namn på gamla kärringar när jag var ung...Det kan inte vara roligt att heta det... " 

Då funderar jag på om han har missat alla dom som har Emma som namn, vi är  59555 som heter Emma i sverige det finns vist en kille som heter Emma med. :)

Så jag är alltså Check och har ett kärringnamn! *suck*


Kommentarer
Postat av: Mamma

Inte lätt ...ena dagen blir man tjock av gröna ärtor och nästa har man ett kärringnamn ....;)

2009-03-25 @ 12:32:58
Postat av: Frieda

Nä,jag har inte fått min deklaration..Det ska bara va o gå in där det står:Dax att deklarera!!

fast du behöver ju en bankid...

2009-03-25 @ 17:01:29
URL: http://barahenneslilla.blogg.se/
Postat av: Leonard

Hej! Tänker du släcka ljusen på Earth Hour imorgon?



Ha en trevlig helg!

Leonard

2009-03-27 @ 19:28:12
URL: http://trierer.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag lider med dig ;)

2009-03-31 @ 17:18:52
URL: http://emmabrandmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0