Mitt val!

Jag har en fundering, om man är överviktig och ligger hemma och äter chips och äter pizza hela dagarna då är det inte så många som bryr sig. Om man är på kalas och en överviktig människa äter massor av tårta då är det ingen som bryr sig. Men om det är någon som försöker ta tag i sitt liv röra på sig, gå ner dom dära kilorna som har hamnat på fel ställe då har folk helt plötsligt en massa åsikter.  Om någon inte äter tårta på ett kalas då är det fel på den, om någon väljer att knapra morötter istället för en påse tv: chips framför n då är det fel.. Jag förstår inte riktigt? Vist jag har en dålig bakgrund när det gäller att gå ner i vikt. Det är inget jag skäms för eller smyger med. Utan min sjukdoms bakgrund hade jag inte varit den Emma jag är i dag. 

Ibland funderar jag på om folk är avundsjuka? Att dom inte har tagit det steget jag har gjort? Att dom fortfarande ligger kvar på soffan och äter sina chips… Och jag inte göra det. (iof gör jag det fortfarande men kanske inte i samma mängd som förut…)

Jag har inte blivit en hälsofrek! Jag har hittat något jag tycker är roligt, att träna. Låt mig få ha det som ett intresse. Låt mig bli av med kilorna som faktiskt är skadliga för mig. Ni hade inte sagt något om jag försökte bli av med någon annan sjukdom? Då hade det varit bra.

Jag lovar er, jag har koll på det. Jag har hjälp denna gången det handlar inte om att jag  inte äta mat det handlar heller inte om att jag äter mat och stoppar fingrarna i halsen!  Det handlar om att jag har gjort ett val, ett val att må bra, ett val till en bättre hälsa! 

Snälla låt mig få må bra!

Emma


Kommentarer
Postat av: Mamma

Emma jag är bakom dig till 110%...och det ska alla andra veta oxå, jag är med Emma på denna resan ...älskar dig och är stolt över att du gör det du gör ..puss

2009-11-03 @ 09:16:19
Postat av: joline

jag tycket du är jätte duktig som tagit tag i något så jobbigt som träning. jag hatar att träna men jag har gått till en kostrådgivare och nu gått ner runt 10 kg. Men när man får komentarer som : men nu hår du inte gå ner mer eller det finns ju snart inget kvar av dig så vet jag inte vad jag ska avara. oftast är det vänner eller kunder som kanske tom väger 10 kg mindre än jag väger nu. jag känner att jag mår jätte bra av att ha gått ner men jag vill självklart gå ner lite till. You go girl!!!!

2009-11-03 @ 09:38:07
URL: http://jolineenenge.blogg.se/
Postat av: Angelica

you go girl!!! jag håller på dej!

2009-11-03 @ 10:20:12
URL: http://blondinfransson.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Jag är imponerad av dig Emma. Du får träna hur mycket du vill. Jag är bara lite orolig då jag vet om din tidigare problem.

Det viktigaste är att du njuter av livet. Njut och fortsätt träna. Ät tårta på kalas och njut av det.



Kram Kerstin

2009-11-03 @ 10:56:17
Postat av: Ellinor

Jag är så otroligt imponerad av dig Emma och det tror jag alla andra är också. Att folk har åsikter handlar bara om avundsjuka. Du har lyckats göra det så många andra bara drömmer om och det svider nog. Men å andra sidan är det ingen omöjlighet det handlar bara om att ge sig dän på att klara av dig. Så istället för att ha dig som hackkyckling borde dessa människor se dig som en inspirationskälla istället!

Kram och lycka till!

2009-11-03 @ 13:25:13
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: jenny

Älskade Emma! Håller med dig till fullo! Go for it girl! Huvudsaken att du mår bra! Kramar många Älskar dig!

2009-11-03 @ 17:53:06
Postat av: Thea

Jag håller med dig.

Jag tycker det är jobbigt när man är bortbjuden på kalas där fika bjuds på. De förstår inte att man inte vill ha fika, de blir ledsna om man inte tar bullare eller kakor. Dessutom vill de att man ska ta av alla sorter. Varför kan man inte bara låta oss som har problem med maten och vikten vara ifed. Vill man inte ha så ska det vara bra med det.

2009-11-18 @ 17:11:50
URL: http://theasutmaning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0