Sockermonstret tar över min kropp!!

Jag tror jag börjar förstå hur det är att vara beroende av något, Hur alkoholister och drogmissbrukare har det! I går upplevde jag en märklig sak. Tycker att hela dagen gick åt att vara sugen på något, på ICA stod jag länge och kollade på smågodiset men duktig som jag är så blev det inget smågodis som fick följa med hem. Väl hemma funderade jag på om jag inte behövde baka något, en kladdkaka kanske hade behövts? Antagligen inte. Jag var duktig även där och någon kladdkaka blev det inte. Sen att jag gick runt och rotade i alla skåp och var orolig hela kvällen.. Det slutade med att halv kopp med varmchoklad åkte ner i magen sen var det inte gott längre! Jag erkänner alltså att Sockermonstret har tagit över min kropp. Jag önskar att det fanns något som kunde hjälpa mig att slippa sugen efter den vita drogen som finns i ALLT!!

Har ni några tips? Jag provar gärna det mesta bara jag slipper må som jag gjorde i går kväll!! 


Hur ska vi får honom att flytta ut??


Kommentarer
Postat av: Cilla

Smaksatt bubbelvaten is the shit =) botade mitt sockermonster.. Dock har jag fött honom väl de senaste så han har tyvärr vaknat till liv igen men men, det är så det är när man har tenta period man kan inte få allt!

2009-10-20 @ 09:47:58
URL: http://cillamia.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Jag tror det bästa är att sluta tänka att man inte får, för precis som med allt som är förbjudet så ökar suget efter det.

Har också hört att lakritste ska vara bra mot sockersug. Har dock aldrig testat själv, men kanske värt ett försök? Te i största allmänhet brukar vara bra om man måste ha något att sysselsätta fingrar/mun med.

Kram

2009-10-20 @ 20:40:53
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0