Ny vecka!

Måndag, ny vecka och jag är inne i min vecka 38 eller snare 37 + 2. Tiden springer i väg! Det är inte länge sedan det var 11/1 och jag fick reda på att det växte något litet i min mage. Snart är den faktiskt här, jag har ju vart tok säker på att det bor en liten kille i min mage, men jag funderar på om det verkligen gör det. Tänk om det är en älg? eller en liten liten kattunge?

I går var pappa här med en väldigt fin liten säng, den står numera bäddad i barnrummet. Det mina vänner är en konstig känsla. Den ska när Kotten i magen bestämmer sig för att flytta ut flytta in till vårat sovrummet. Men en så länge får sängen stå i barnrummet. På kvällen var Andreas föräldrar här med en !"SÄCK"! med barnkläder. Vi har numera en massa fina kläder. Tack så mycket.

Som ni kanske förstår är själva känslan av att jag faktiskt ska bli mamma om några veckor helt overklig. Även fast min mage har växt och varje dag pratar lill Kotten med mig genom att sparka mig hårt i revbenen så är det svårt att förstå att det kommer ut en liten snart. Konstigt. När förstår man det? Tänk att det kommer ut en liten varelse som jag och Andreas har ansvar för i minst 18 år. Det finns ingen ågerätt eller öppetköp utan när "han" kommer ut så är det våran. Vilken grej!

Nu ska jag försöka hitta på ett par byxor som sitter bra och ge mig i väg mot stora staden. Jag  ska på föräldrarkurs, Amning och BB är det i dag som gäller. Får hoppas att denna är bättre än förra kursen. Sen väntar det en fika med bästa Ellinor.

Ha en bra dag!
Emma

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Det är svårt för en annan att sätta sig in i alla dessa känslor, men jag förstår att det måste vara ett overkligt lyckorus av något slag.



Nu ska jag göra mig i ordning så att jag inte kommer försent till vår dejt ;)



Kram

2010-08-23 @ 08:19:43
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Malin

Det är svårt att förstå att tiden går så fort. Sist jag såg dig syntes det ju knappt att det fanns en liten kotte där inne :) Och snart kommer "han" ut! Allt kommer gå jättebra och jag tänker på dig emma :) Massa kramar

2010-08-23 @ 09:28:56
URL: http://mmalin.blogg.se/
Postat av: Jane

Vad tyckte du om kursen? Jag hade helt glömt av att du såg ut, så jag vågade inte stirra på folk heller, haha. :-)

2010-08-23 @ 18:29:54
URL: http://www.janejohansson.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0