Oroa sig.

I dag är det en dålig dag, jag har ont. Det känns som varje steg jag tar åker Kotten längre och längre ner. Magen kör träning eller magen, det är väl livmorden som tränar. Samandragningar eller förvärkar vad det nu är. Ont gör det, och ondare lär det väl göra.

Jag kollar på hem till gården, en serie som många påstår är den dålig serie, men så är det inte det är en mycket bra serie. Dock handlar det om jobbiga saker för tillfället. Plötslig spädbarnsdöd. Det är inte varje dag jag sitter med tårar i ögonen till hem till gården ska jag berätta för er. Men detta är andra dagen i rad jag sitter med tårar i ögonen.

Frågan är varför man oroa sig så? Jag kan redan nu bli helt till mig för att det inte rör sig i magen, är det som vanligt? Sover den? Lever den? När den väl kommer ut, mår den bra då? Är den frisk? Vad gör man om den inte är frisk? Hur reagerar man om allt går fel? Det är massa tankar i huvudet just nu. Jag önskar att Kotten bara kom ut då har jag lite koll iaf, antagligen kommer jag få lära mig att oroa mig resten av livet. Det är väl det man gör som mamma?



Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag tror att du från och med den dagen då får veta att du är gravid tills dess att du går ur tiden, kommer att oroa dig över ditt barn. Men du skall se att allting är bra med bebisen. Han/hon verkar dessutom göra sig startklar :) Kanske blir en augustibebis till och med.



Kram

2010-08-24 @ 15:32:57
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0