Kantareller!

Så var även snart denna måndagaden slut, det är väl egentligen en hel del kvar av dagen men för min del hade jag mycket väl kunnat göra natt nu.

Jag har varit i väg på föräldrarkurs om man nu kan kalla det för det. Tycker att det är en konstig grej det dära med föräldrarkurser. Här i Borås har vi ju inte samma grupp som träffas varje gång utan man får anmäla sig till en föreläsning. I dag handlade det om Amning och BB, vi fick se en film som iof var helt okej sen fick vi även se på bilder på bebisbajs. Det ska väl börjass i tid att börja prata om sådant, men om jag ska vara helt ärlig lärde jag mig inte jätte mycket utan det var två ganska långa timmar. Jag tror på att just en sådan sak som amning är svårt att lära sig innan man själv har upplevt det. Men vad vet jag?

Efter kursen var det fika med bästa Ellionor, hon lämnar oss för några månader i Paris så vi har två stora utmaningar framför oss. Det är roligt att jag och Ellionor har börjat umgås, hon är från Vårgårda hon med. Har gått i samma skola när vi var små och våra syskon har gått i samma klass. En kanon tjej! :D

När jag kom hem från stan var det som luften gick ur mig. Allt gjorde ont. samandragningar och fogarna var allt annat än snälla mot mig. Jag la mig i sängen för en liten tuppis, men den lilla tuppisen blev 3 timmar.. Väldigt skönt och välbehövligt. Men varken alvedon eller sömn gjorde samandragningarna bättre utan det är full rulle i min kropp..

Dock vända dagen helt när det knackade på dörren och utanför står en granne med en påse med skogens guld! 1.5 kg kantareller! Att det tog hundra år att rensa gjorde inget alls. För den kantarell smörgåsen var helt otrolig! mmm..


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Kanske blev Kotten så ivrig att visa vad han går för efter föräldrakursen, att den nu vill komma ut :)



Åter igen; tusen tack för gårdagen! Hoppas att du får en bra dag idag.



Kram

2010-08-24 @ 07:25:27
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0