Dag 03 – Mina föräldrar

Mina föräldrar!
Mina föräldrar är inte gifta längre, dom lever var sitt liv på olika orter.
Min mamma är även en av mina bästa vänner! Jag hade inte velat ha någon annan mamma än min mamma om dom så kastade mammor efter mig. Det är konstigt att min mamma gör världens bästa bullar och världens bästa potatismos och skinksås. Hon kan hitta en nål i en höstack även fast man har vänt på var enda litet höstrå. Hon kan veta hur jag mår enbart av att titta på mig och få mig att må bra av att klappa lite på mitt huvud. Är inte det konstigt? av alla mammor så har jag fått den bästa mamman!

Hon gör saker som gör mig stolt, hon gör saker som andra människor knappt hade vågat tänka på. Hon gör även saker som är mindre bra, som att titta på film utan sova, åka skriskor och ta hand om sig själv. (men det börjar hon bli mycket bättre på.)

Jag har helt enkelt världens bästa mamma och som är världens bästa mormor till våran son!

Min pappa, bor numera i Lerum och är gift med en av alla Annikor här i världen. Jag älskar min pappa, han är bra och lite läskigt lik min kära sambo. Jag och pappa har varit långt ifrån varandra men ändå har jag alltid vetat att jag bara kan lyfta luren så är han där. Jag älskar min pappa och hade inte velat byta bort honom för någon annan. Han är modig, han skäller på mig när jag står på tå för att nå upp när jag ska krama honom, han är den bästa på att putsa bilar.

Jag har inte samma relation med min pappa som jag har med min mamma, i bland önskar jag att vi var närmare, att vi kunde hänga bara han och jag. Det är mycket mitt fel att det inte är så, jag stängde ute honom när jag var yngre. Det var dumt.

Pappa är egentligen den stabilaste stenen i min stenhög. Jag är stolt över pappa, han är bra! Och framför allt  han är MIN pappa.

Jag älskar mina föräldrar och väldigt glad att dom är mina föräldrar!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Så fint du skriver om dina föräldrar Emma!

Visst gjorde man mycket "dumt" i yngre dagar, men det tjänar ingenting till att gräma sig över det nu. Man får helt enkelt göra det bästa av situationen och ta tag i saker och ting därifrån man idag befinner sig!



Stor kram



PS! Forskningen säger att vi omedvetet väljer partner utifån den trygghet vi känner till, dvs. våra föräldrar. Det är alltså inte så konstigt att våra partners således är skrämmande lika dem ;)

2011-01-06 @ 10:07:19
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0